Copyright © TravelAmerica.dk 2010-2014. Links | Vilkår og betingelser

Share on Facebook
Share on Twitter
Share via e-mail
Share on Delicious
Share on Digg
Share on Google Bookmarks
Share on LiveJournal
Share on Newsvine
Share on Reddit
Share on Stumble Upon

TravelAmerica.dk        British Airways     Hotels.com       Skyscanner.dk        Accorhotels.com     Hotelscombined.com      Booking.com     Agoda.com

Home

Flyselskaber til USA og Nordamerika

American Airlines

Generelt

Den 15. april 1926 fløj Charles Lindbergh, Robertson Aircraft Corporations førende pilot, en sæk med post i et DH-4 fly fra Chicago til St. Louis. Denne flytur betragtes som den første ruteflyvning for det, der senere blev til American Airlines. En stor skare af passagerfly flyver til over 250 destinationer over hele Nord- og Sydamerika. Selskabet flyver omkring 94 millioner kunder til deres destinationer hvert år. American Airlines er et af de stiftende medlemmer af oneworld® Alliance, der bringer nogle af de bedste og største navne i luftfartsindustrien sammen og gør det muligt for dem at tilbyde deres kunder flere ydelser og goder end et hvilket som helst luftfartselskab kan tilbyde alene.

Bagageinformation

Som med alle luftfartselskaber er der begrænsninger, når det kommer til mængden af bagage, du må checke ind eller tage med ombord på flyet.

Tjek altid med selskabet, før du rejser. Gå direkte ind på American Airlines’ hjemmeside for aktuelle oplysninger om begrænsninger og priser for bagage.

Check-in information

Online Check-in er muligt. Du kan sørge for check-in online ved at bruge dit navn og din bestillingsreference, du kan anmode om at få dit boardingkort sendt direkte til din mobil og dermed undgå brug af papir. Hvis du rejser med småbørn, kan du kun klare check-in i lufthavnens check-in skranker.

Du kan checke ind online mellem 2 og 24 timer før din internationale flyafgang. 

Når du flyver inden for USA, er online check-in tilgængeligt mellem 1 og 24 timer før afgang.

Check-in automater i lufthavnen giver mulighed for en hurtig og belejlig måde at checke ind på, vælge sæde, checke tasker, printe boardingkort og få en elektronisk kvittering. Rejsende på internationale ruter skal checke ind senest 60 minutter før afgang, mens rejsende inden for USA skal checke ind senest 30 minutter før afgang.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

Rejsende på economy har egen lille skærm med et udvalg af nye filmudgivelser såvel som nyheder, fantastiske dokumentarer og komedier. Der er desuden høretelefoner og et valg af hovedret og drikke varer med i billetprisen. 

Rejsende på førsteklasse og business nyder godt af svingbare sæder, der kan strækkes ud til en 2 meter lang flad seng, personlig læselampe, masser af opbevaringsplads, personligt videosystem med et bredt udvalg af film, tv-programmer, radioprogrammer, cd’er og computerspil, mens maden er yderst fleksibel. Nyd en 5-retters menu med lækker vin, eller spis som og når du ønsker det. 

3 grunde til at flyve med American Airlines

1. Fremragende underholdning ombord

2. Hurtig til at få tasker og kufferter af flyet efter landing

3. Behagelige sæder


Søg billige flybilletter til USA med Skyscanner.dk


Austrian Airlines

Austrian Airlines flyver til 130 destinationer i 66 lande via Wien og fokuserer overvejende sin trafik på Østeuropa og Mellemøsten. Der flyves dog også til fem destinationer i Fjernøsten samt tre i Nordamerika. Austrians flyflåde er meget moderne med en gennemsnitsalder som ligger under det europæiske gennemsnit. Austrian transporterer hvert år mere end 10 millioner passagerer.

Wien Lufthavn
Austrian Airlines bruger Wien som transit lufthavn – Europas hurtigste med en transittid på helt ned til 25 minutter. Wiens lufthavn er moderne og overskuelig og byder på gode restauranter, barer, taxfree-shopping samt behagelige lounges.

Størst til Østeuropa
Austrian flyver till 48 destinationer i Central- og Østeuropa og har hele 517 ugentlige afgange til disse regioner fra Skandinavien. Austrian flyver bl.a. til Sofia, Bukarest, Pristina, Sarajevo, Skopje og Split. Austrian er desuden meget stærke på Mellemøsten hvor man bl.a. flyver til: Cairo, Dubai, Tel Aviv og Teheran.

Austrian har desuden afgange til mange af Europas mest populære storbyer. Især er der gode forbindelser til Italien, Barcelona, Athen, Istanbul, Nice, Budapest og Saloniki. Desuden flyves til fem destinationer i Asien (Delhi, Mumbai, Tokyo, Bangkok og Beijing) samt til tre i Nordamerika (New York, Washington og Toronto).

God service ombord
Austrian er kendt for sin fokus på service og kvalitet, og det betyder bl.a. at der altid er varm mad ombord og gratis drikkevarer når man flyver med Austrian. Selskabets kabinepersonale er i august 2008 blevet kåret som Europas bedste af Skytrax Research. Maden på oversøisk økonomiklasse er desuden blevet kåret som verdens 3. bedste, ligeledes af Skytrax.

Maden på oversøisk business class er flere gange blevet kåret til verdens bedste, der er en kok med ombord til at anrette maden. Der er komfortable sovesæder, moderne underholdningssytem og meget mere.

Austrian passer på miljøet
Austrian minimerer udslip af Co2 via tekniske løsninger og optimering af de eksisterende flyruter. Desuden moderniseres flåden løbende, således at ældre flymodeller med et højt forbrug af brændstof udskiftes til fordel for nye og mere miljøvenlige fly.


British Airways

Generelt

British Airways blev stiftet i 1974, da firmaerne British Overseas Airways Corporation og British European Airways Corporation fusionerede. Sammen med Air France blev det britiske luftfartsselskab i 1976 det første i verden til at transportere passagerer hurtigere end lydens hastighed.

British Airways er Storbritanniens største i forhold til flådestørrelse og antal internationale ruter og destinationer. Selskabet flyver som et af blot 10 luftfartselskaber til alle seks permanent beboede verdensdele til omkring 170 destinationer. British Airways har hvert år de seneste mange år transporteret mellem 30 og 35 millioner passagerer.

Check-in information

Check in ved gaten lukker 45 minutter før afgang, mens det skal klares senest en time før afgang, hvis det foregår online.

Det kan dog gøres i god tid, online eller på mobilen fra 24 timer før afgang med mulighed for at vælge sæde til både sig selv og medrejsende, hvis de rejsende er anført på samme bestilling.

Bagageinformation

Betingelserne for bagage med British Airways kan variere afhængig af, om flyet er opereret af British Airways selv eller en samarbejdspartner. Tjek derfor altid betingelserne for din specifikke bestilling, før du tager i lufthavnen! Betingelserne for bagagen vil fremgå af din billet.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

Bestillingsgebyret hos British Airways kan variere med op til flere hundrede kroner afhængig af afrejseland, destination og bestillingsmetode. Den suverænt billigste måde at rejse fra Danmark med selskabet er ved at bestille online. Her er gebyret 10 kroner.

Foruden et stykke håndbagage er den første indcheckede kuffert med i prisen på alle rejser med British Airways. Ombord serveres der gratis mad, snacks og drikkevarer på alle ruter.

3 grunde til at flyve med British Airways

1. Mange afgange betyder, at man næsten altid kan mellemlande og flyve videre samme dag

2. Mulighed for selv at vælge og styre hvilken film, man vil se, på lange rejser

3. Opkøber nogle gange en hel årgang af en vin og har dermed vine, som kun kan nydes ombord på et British Airways fly




Delta Airlines

Delta Air Lines, Inc. er et amerikansk flyselskab med hovedkvarter i Atlanta, Georgia. Selskabet har flere end 320 destinationer rundt om i verden, fordelt på fem kontinenter, dækkende områderne Nordamerika, Sydamerika, Europa, Asien, Afrika, Mellemøsten og Caribien. Delta har et større rutenetværk end noget andet flyselskab i verden, og er det eneste større flyselskab i USA, der flyver til Afrika.

Delta har hub'er i Atlanta, Cincinnati, New York-JFK og Salt Lake City; Deltas hub i Atlanta hub er den største/travleste flyselskabshub i verden. Delta har også stor indrigstrafik i mange andre amerikanske byer, blandt andre Boston, Columbus, Fort Lauderdale, Hartford, Las Vegas, Los Angeles, New York-LaGuardia, Orlando, Raleigh, Tampa og Washington-Reagan. Delta er det førende flyselskab i Florida, og transporterer flere passagerer over Atlanterhavet end noget andet flyselskab i verden. Deltas største transatlantiske forbindelsesled er Atlanta, Cincinnati og New York-JFK og største forbindelsesled til Latinamerika er Los Angeles International Airport.

Målt på antallet af transporterede passagerer er Delta verdens næststørste flyselskab (efter American Airlines). Delta er stiftende medlem af flyalliancen SkyTeam. og gennem sit medlemskab af Skyteam alliancen kan Delta tilbyde sine passagerer flyvninger til 481 destinationer i 105 lande.

Delta har en direkte rute mellem København og Atlanta.


Finnair

Finnair blev grundlagt i 1923 og er Nordens ældste flyselskab. Selskabet har fløjet på strækningen Stockholm-Helsingfors siden 1924. Selskabet har i de seneste år foretaget en succesrig satsning på rejser til Asien og tilbyder i dag op til 200 afgange om ugen til ti forskellige destinationer i Asien. Det gør Finnair til Europas tredjestørste flyselskab på afgange til Asien.

Finnair tilbyder 19 daglige afgange fra København, Stockholm, Gøteborg og Købehavn til Helsinki. Det indebærer foruden mange ture til den finske hovedstad også gode forbindelser videre til Finnairs destinationer i Asien: Beijing, Shanghai, Guangzhou, Hongkong, Bangkok, Tokyo, Osaka, Nagoya og Delhi. Desuden har Finnair hyppige afgange til New York og Boston.

For de rejsende er det trygt og nemt at rejse med Finnair. Dels begynder Asien-rejsen i den rigtige retning, hvilket indebærer en kortere rejsetid, og dels taler alt personale i lufthavnene og om bord Finnairs fly svensk.

Finnair Plus
Finnairs loyalitetsprogram Finnair Plus indebærer, at passagerer, der rejser ofte, kan optjene point for hver rejse med Finnair og derefter udnytte disse til f.eks. Rejser og andre serviceydelser.

Samarbejde giver styrke
Finnair er et af 11 internationale flyselskaber, der tilsammen udgør flyselskabsalliancen oneworld. Samarbejde giver styrke. Takket være alliancen tilbyder oneworld en omfattende service i topklasse samt forbindelser til så godt som alle verdenshjørner. I flere lufthavne afgår oneworld-selskabernes fly fra samme terminal, og skift til forbindelsesflyet er nemt. Flyplanerne er samordnet for herved at give en problemfri rejse. Foruden Finnair indgår American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Iberia, Japan Airlines, Lan, Qantas og Royal Jordanian i alliancen.

Finnairs miljøarbejde
At aktivt tage ansvar for miljøet og klimaet er en vigtig del af Finnairs virksomhed. Selskabet har i de seneste otte år investeret i nye lavenergiforbrugende fly med mindre kuldioxidudslip af typerne Embraer og Airbus.

Business og Economy class
Når du flyver med Finnair, har du mulighed for at vælge imellem to rejseklasser; Business Class og Economy Class. På oneclass-afgange er der kun én rejseklasse.

Håndbagage
Rejser du på Business Class, Finnair Plus Platinum-, Gold- og Silver-medlemmer og Finnair Club-medlemmer må du medbringe én taske med maks. udvendige mål på 56 x 45 x 25 cm og en attachémappe eller bærbar computer uanset rejseklasse. I alt to dele med en maks. samlet vægt på 10 kg. Rejser du på Economy Class, oneclass-afgange, fly inden for Finland og pakkerejser må du medbringe én taske med maks. udvendige mål på 56 x 45 x 25 cm. Kun én del, med en maks. vægt på 8 kg. Børn med eget sæde må medbringe samme mængde håndbagage som en voksen på den samme rejseklasse.Håndbagagen hos børn under to år uden eget sæde (småbørn) skal inkluderes i den voksnes tilladte håndbagagemængde.

Online check-in
Flyver du med Finnair kan du undgå at stå i kø ved check-in, du kan foretage check-in på internettet, når det passer dig - derhjemme, på arbejdet eller på hotellet. Online check-in til rutefly åbner 36 timer før afgang og til pakkerejser AY1001-AY3000 ca. 12 timer før afgang.
Vær opmærksom på, at du ikke kan benytte online check-in til codeshare-afgange med Finnairs samarbejdspartnere eller til Finnair pakkerejseafgange, der afgår fra andre lande end Finland.


Icelandair

Generelt

Icelandair er Islands største luftfartselskab med aner tilbage til 1937, da Flugfélan Akureyrar blev stiftet. Et par år efter flyttede firmaet sit hovedsæde til Reykjavik og skiftede navn til Flugfélan Reykjavik. I 1950’erne begyndte selskabet at bruge navnet Icelandair til internationale ruter. Efter opkøb og fusioner i 1970’erne blev selskabets officielle navn til Icelandair.

Næsten 2 millioner passagerer flyver hvert år med Icelandair til og fra begge sider af Atlanten og flere ruter kommer ofte til.

Bagageinformation

Alle luftfartselskaber har deres egne regler for mål- og vægtbegrænsninger for bagage, og selv for de enkelte selskaber kan begrænsningerne variere fra destination til destination og fra måned til måned.

Tjek derfor Icelandairs egen hjemmeside (som også findes i dansk version) for at være sikker på, at du kender begrænsningerne for lige netop den rejse, du skal på.

Check-in information

Online Check-in er muligt ved at indtaste enten efternavn og bestillingsreference eller e-billetnummer. Det kan gøres op til 36 timer før afgang for fly til Europa og op til 24 timer før afgang for fly til USA. Check-in lukker 90 minutter før afgang. Samme tidsgrænser gælder for mobilt check-in, hvor det hele foregår uden printning af dokumenter.

Icelandair har desuden check-in automater i Kastrup Lufthavn og Keflavik Lufthavn.

Check-in service og tider i lufthavnen varier både fra lufthavn til lufthavn og fra destination til destination, så tjek altid før din rejse.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

Alle rejsende hos Icelandair får ikke-alkoholiske drikke, tæpper og puder med i prisen. Desuden tilbydes der mad til børn under 12 år samt egen touch-screen med masser af underholdning på alle ruter. Hvis man rejser på alle andre klasser end economy er alkoholiske drikke, mad, slik og hovedtelefoner også med i prisen – de kan dog alle tilkøbes for rejsende på economy.

3 grunde til at flyve med Icelandair

1/ Altid gratis mad til børn under 12 – også på economy

2/ Behagelige sæder og rigeligt med benplads

3/ Glimrende underholdning ombord




KLM

Generelt

KLM Royal Dutch Airlines blev stiftet 7. oktober 1919 for at tjene Holland og dets kolonier. KLM er i dag det ældste luftfartselskab, som stadig opererer under dets oprindelige navn. KLM har været en del af Air France KLM siden fusionen i 2004. KLM’s første kontorer var i Haag, og det var også Europas første luftfartselskab til at tilbyde et frequent flyer loyalitetsprogram.

Check-in information

For de fleste ruter kan du checke ind online på KLM.com fra op til 30 timer før til 1 time før afgang. Sørg for, at du printer dit boardingkort ud, så er det eneste, du behøver gøre før afgang, at aflevere din check-in bagage ved et bagage drop-off sted i lufthavnen. I de fleste lufthavne kan du aflevere bagagen fra 2 timer før din afgang.

Hvis du ikke kan checke ind online, kan du stadig gøre det ved self service-automater i lufthavnen. Check-in skranken i Schiphol Lufthavn åbner kl. 5 om morgenen for alle fly, der afgår samme dag, og personalet hjælper gerne med din check-in, når du ankommer.

Bagageinformation

Som med alle andre luftfartselskaber er der restriktioner, når det kommer til mængden af bagage, der må checkes ind eller tages med om bord.

Tjek altid med selskabet, før du rejser. Gå ind på KLM’s hjemmeside for aktuel information om restriktioner og gebyrer på bagage.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

På næsten alle interkontinentale KLM-ruter får du flere end 900 timers interaktiv underholdning tilgængelig på flere sprog inklusive flere end 80 film, tv-programmer, hundredvis af cd’er, sprogkurser, lydbøger og spil. Du kan endda sende SMS’er og e-mails.

Kig i det fremragende Holland Herald, det gratis KLM-magasin om bord, mens du nyder noget førsteklasses flymad. Både på economy og business class får du mad om bord, der varierer fra morgenmad til aftensmad. Der er også mulighed for at købe en bred vifte af toldfri varer på flyveturen.

3 grunde til at flyve med KLM

1. Fremragende kundeservice og hjemmeside, der er let at bruge

2. Lækker mad om bord

3. Du mellemlander ofte i Schiphol Lufthavn i Amsterdam, hvor der er et fantastisk udvalg af oste!


Lufthansa

Generelt

Deutsche Lufthansa er det tyske flagskib inden for luftfart og det største luftfartselskab i Europa, når det kommer til antal passagerer, der transporteres. Firmaets navn kommer af Luft og Hansa (efter Hanseforbundet, et magtfuldt handelsforbund i middelalderen). Lufthansas registrerede kontor og forretningsmæssige hovedkvarterer ligger i Køln, mens selskabets hovedport er Frankfurt Lufthavn. Lufthansa er et stiftende medlem af verdens største alliance af luftfartselskaber, Star Alliance, der blev oprettet i 1997.

Bagageinformation

Som med alle luftfartselskaber er der begrænsninger, når det kommer til mængden af bagage, du må checke ind eller tage med om bord på flyet.

Tjek altid med selskabet, før du rejser. Gå direkte ind på Lufthansas hjemmeside for aktuelle oplysninger om begrænsninger og priser for bagage.

Check-in information

Fra 23 timer før afgang kan du checke ind online, vælge dit sæde og printe dit online boardingkort ud, eller få det sendt til din mobil.

For traditionelt check-in i lufthavnen gælder forskellige regler for forskellige klasser, og check-in tider vil variere afhængig af hvilken lufthavn, du flyver fra. Generelt kan passagerer på economy checke ind mellem 90 og 120 minutter før deres flyafgang.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

Lufthansa gør en dyd ud af sin service om bord. Alle passagerer kan vælge fra selskabets 19 særlige menuer. Underholdning på flyveturen gælder hundredvis af forskellige film samt tv-programmer for både voksne og børn for ikke at nævne cd’er med alt fra jazz og klassisk musik til pop og rock. Selv på indenrigsfly i Tyskland tilbydes du drinks og en snack, mens man på længere flyveture kan nyde varm mad og et udvalg af dagens aviser. Passagerer på Business Class får – selv på korte ruter – serveret gourmetlækkerier og interessante og varierede menuer, som er lavet i samarbejde med anerkendte kokke. Der sørges for passagerernes bekvemmelighed med blandt andet tæpper på længere ture.

3 grunde til at flyve med Lufthansa

1. Generøse mængder af vin og øl hældes op

2. Masser af opgraderede fly med mere behagelige sæder og mere benplads

3. Man kan ikke sætte en finger på tysk effektivitet og nøjagtighed. Hverken når det kommer til personale eller flyveturen


SAS

Generelt

Den ældste gren af SAS, Det danske luftfartselskab A/S, blev stiftet helt tilbage i 1918. inden for de næste ti år blev både den norske og svenske gren af selskabet stiftet og i 1946 slog de tre selskaber sig sammen og dannede Scandinavian Airlines. Andre milepæle i det skandinaviske selskabs historie er verdens første rutefly mellem København og Los Angeles, der åbnede i 1954 samt åbningen af det første SAS Hotel i 1960. I dag transporterer selskabet over 27 millioner passagerer om året til langt over 100 destinationer.

Check-in information

Check-in hos SAS åbner 22 timer før afgang på internettet, mobilen og ved check-in automaterne. Det er desuden muligt at tjekke ind på traditionel vis ved skranken i lufthavnen fra 2 timer før afgang. Check-in lukker mellem 30 og 60 minutter før afgang afhængig af rute og check-in metode. Bemærk, at rejsende på economy altid skal checke ind via internet, mobil eller automat.

Bagageinformation

Hos SAS kan rejsende altid medbringe et stykke indchecket bagage på op til 23 kg uden gebyr. På nogle rejser og med nogle billettyper kan men checke 2 stykker bagage ind uden at betale ekstra. Derudover er det muligt at medbringe et stykke håndbagage på op til 8 kg.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke

SAS markedsfører sig blandt andet på at være et gebyrfrit selskab, og det betyder, at de fleste standardydelser er inkluderet i billetprisen. Blandt andet kan 1 stykke håndbagage og mindst 1 stykke indchecket bagage medbringes uden at betale ekstra.

Rejsende kan desuden gratis medbringe barnevogn eller klapvogn, og sædevalg er gratis ved online check-in.

På de rejser, der har mulighed for trådløst internet, skal rejsende på economy betale for ydelsen.

Hold dig altid opdateret direkte på flyselskabets hjemmeside.

3 grunde til at flyve med Scandinavian Airlines

1. Er flere gange blevet kåret til Europas mest punktlige flyselskab

2. Mange check-in muligheder – blandt andet ved Self Service-automater på Københavns Hovedbanegård

3. Gratis kaffe og te på alle SAS-fly




Swiss

Swiss International Air Lines er det schweiziske nationale flyselskab. De flyver til 70 destinationer i 37 lande over hele verden. Swiss flyver hovedsagelig ud i verden fra hjemmebasen i Zürich, men også fra Genève og Basel. Swiss ejes af Lufthansa, men virksomheden drives selvstændigt.

Swiss ønsker, at du føler dig tilpas, når du går ombord på deres fly. Virksomhedens motto er personlig service og gæstfrihed. Swiss har gode forbindelser til bl.a. Bangkok, Shanghai, Johannesburg, New York, Los Angeles, Miami, Hongkong og Santiago de Chile. I Europa flyver Swiss primært til Schweiz, men også til Barcelona, Nice, Thessaloniki, Athen, Firenze og Venedig. Swiss er medlem af Star Alliance, som blev stiftet i 1997 og i dag er verdens største og bedste flyselskabsalliance. Swiss frequent flyer programmet kaldes "Miles and more" og er Europas største frequent flyer program.

Når du flyver med Swiss kan du altid medbringe 23 kg indchecket bagage uden ekstra omkostninger. Standard sportsudstyr kan medbringes uden omkostninger, så længe der indgår i den inkluderede bagagevægt på 23 kg.

Swiss har i mange år arbejdet konstant på at udvikle nye metoder til at sænke deres brændstofforbrug og dermed også deres udledning af kuldioxid. Deres piloter flyver aldrig med maksimal hastighed for flyvninger inden for Europa. Dette resulterer i reduceret brændstofforbrug og mindre forurening.


United Airlines

United Airlines er et amerikansk flyselskab som blev grundlagt i 1931 og det er USA's næststørste flyselskab. United Airlines flyver både indenrigs ruter i USA samt internationale ruter.

Selskabet gør brug af fem baser i USA, Chicago, Denver, Washington DC, San Francisco og Los Angeles. Andre vigtige byer er Seattle, London og New York. Selskabet er den dominerende aktør på ruter mellem Australien og Kina samt Japan og USA. I alt flyver selskabet til 210 destinationer i hele verden. United Airlines er medlem af Star Alliance.

#Finnair Til toppen

Air Canada

Air Canada blev dannet i 1937. Virksomheden har base i Montreal, men er også repræsenteret i både Toronto og Vancouver. I 2000 købte Air Canada selskabet Canadian Airlines og fusionen førte til at de to selskaber fortsatte under navnet Air Canada og blev et globalt flyselskab. Ud fra internationale standarder regnes Air Canada som et af verdens største flyselskaber og de flyver til 170 destinationer på 5 kontinenter.

Air Canada var et af de første medlemmer af Star Alliance, verdens første og største flyalliance.


Air France

Generelt
Air France er det franske flagskib inden for luftfart. Selskabet, der er et af verdens største luftfartselskaber, har hovedkvarter i Tremblay-en-France. Det er et datterselskab af Air France-KLM Group og er et af de stiftende medlemmer af SkyTeams global flyselskabsalliance. Air France flyver til og fra over 32 destinationer i Frankrig og opererer verden over med rutefly for passagerer og fragt til 154 destinationer i 91 lande. Luftfartselskabets globale base er i Paris Charles de Gaulle Lufthavn med Paris Orly Lufthavn, Lyon-Saint Exupéry Lufthavn og Nice Côte d'Azur Lufthavn som sekundære baser. Air Frances hovedkvarterer ligger på Paris-Charles de Gaulle Lufthavns område nord for Paris.

Bagageinformation
De forskellige luftfartselskabers begrænsninger varierer, når det kommer til den tilladte mængde bagage, både for check-in bagage og tasker, der må tages med ombord.

Klik ind på Air Frances hjemmeside for at se de aktuelle begrænsninger og regler for bagage samt priser for ekstra vægt eller kufferter.

Check-in information
Check-in tider varierer efter destination og afgangslufthavn. Check-in online og mobilt er tilgængelige fra 30 timer før planlagt afgang. Automatisk check-in, hvor du bestiller dit fly, og luftfartselskabet udsteder dit boardingkort 30 timer før planlagt afgang, er tilgængelig på ruter inden for Europa og fra Europa til Nordafrika.

Check-in deadlines varierer fra 30 minutter for medium-længde flyture til 60 minutter for lange ruter. 

Du kan også klare check-in i lufthavnen ved at præsentere din e-billet eller ved at bruge check-in automaterne. Du skal overstå check-in senest 60 minutter før flyets afgangstid.

Hvad er inkluderet, og hvad er ikke
Mad eller snacks uddeles på alle fly og er med i prisen. Om det så er et lækkert måltid eller en snack afhænger af flyturens længde. Både alkoholiske og ikke-alkoholiske drikke serveres og på lange flyture desuden en aperitif. På alle flyture på over 10,5 time er en buffet åben på hele turen.

3 grunde til at flyve med Air France
1. Glimrende udvalg af vine på flyturen
2. Lækker mad – som man kan forvente fra franskmændene
3. Fly med Air France har en aura af elegance og nostalgi – det er på den måde, det plejede at være at flyve!